Pages

Aku taknak membazir mase utk suke2 dalam hal ni.....

Ok td ak hangout ngan besties ak sjk skola lagik,bell n yen(nama samaran,haha)
dan....
tiap kali ak jpe dorg,soklan-wajib -tanye ialah:
"ko ngan spe skrang??dah tak yah nk sorok2 ngan aku"
aishh malas ak nk jawab dah,so ak jawab"im single n still available"
dorg'tak kan lah sorg pon kau tak bekenan"
aku"bkenan main2 adelah,tp yg betol2 bekenan takde lg"

ok fine,act aku malas nk pkir sgt psl bnde nih sbb ak still blaja,n ak tak nak study ak terganggu ngan bnde2 mcm ni...
cth dr membe2 ak yg tdekat:
1)menanges smpe mate bengkak cz bergadoh dgn bf(i mean utk bf yg perangai hancusss)
2)tak lalu makan cz bergadoh ngan bf
2)i)melemparkan kemarahan kpd org terdekat,padahal kau yg bgadoh ngan bf kau tp kteorg yg jd mangsa,,adeke patot??
ii)emo setiap mse,org tego mulelah nk buat muke-macam-mintak-pelempang..sorry ak mmg tak layan org2 mcm ni,lantakkaulah nk emo2,bkan ak yg buat kau emo,bf kau,so emo kt die sorg sudahlah~
3)tak ingat nk study cz bmesej n bgayot stiap mse(cbe korg bygkan study smbil mesej....korg akan terarah ke mne?? of koslah ,,mesej or gayot kan??...)
4)Lpekan kwn sendiri bile dgn pakwe,tp bile pakwe da tinggalkan die,barulah terhegeh2 carik kawan..
5)mudah lalai n yg ak plg takot,menjurus n membawa kepada (mim alif kap sin ya alif ta)..
6)dah tak dengar cakap org lain,bf die sumenye betol,kawan cakap sume salah

kalo setakat nk menunjuk kt org "aku ade bf,aku ade gf".baek korg takyah lah..membazir mase je,,pastu bkannye betol2,nk suke2 je lebih(which i hate the most kalo org tak serius nih)..lainlah kalo ko suke kat die utk dijadikan isteri or suami,itu ak tak kesah lah~tp kalo suke setakat pade muke,harta or whatever yg tak boleh menjamin kebahagiaan n mendorong kite buat perkare yg tak elok,baik tak payah lahh..

p/s:situasi no 1-7 tu bkan ak applykan utk sume org,cz bkan sume org mcmtu bile kapel,tp ak cme amik contoh dr membe2 terdekat aku n probability yg akan tjadi bile ak trut serta dlm group ni,harap maklum-jangan terase ye...

*akhir sekali,sy ingin tegaskan disini bahawa:
sy taknak mencari lelaki utk dijadikan sbg BF yg membawa sy ke jalan hitam,tetapi sy nak mencari lelaki utk dijadikan sbg SUAMI yg boleh membimbing sy ke jalan Allah.full stop

0 comments:

Post a Comment